THE LOST TAPES Vol.35

 [ENG/PT]

buzz cut, 40-something-year old
teacher’s body like Peaches in the 2k
passes by me, says “cool shirt”
I blush, whisper a “thanks”
and when she was already pretty far
“I made it myself” 

***

   dew drips on paper like a tear
   pencil cut paper like coal
   dark marks, scars, permanent
   words scrambled in craze
   mental breakdown, blank gaze
   psychotic manifesto, fuck you
   love and hate in pleasure
in debauchery
   laid down apocryphal
   let me into your life, your cult
   scribbling in the dirt, foam in mouth
   Horus speaks through me 

***

   Miss daddy issues
   Pissing in the fish tank
   Make-up on dirty tissues
   No money in the bank 

   Mom left her on read
   Piss drunk in a stranger’s bed
   Calm now, but down bad
   Hopeful to be found dead 

   Can’t keep a straight step
   Sleeping on wet grass
   Says won’t take no crap
   Viciously tongue-kissing the glass 

   Sunrise and she’s finished
   Morals diminished
   Friend’s house, at the couch
   Plan Bs in the pouch 

***

   Anão entra no ônibus
   Na catraca dá a carteira para a cobradora, diz: “passa o cartão pra mim.”
   Ela o faz mas não devolve a carteira, brinca com ele
“está pesada, em? vai me levar pra jantar quando?”
   E ele diz, triste
   “Minha filha, aí só tem moeda.” 

***

fazer careta pro bebê sorrir. 

***

Estudante dedicada
Mochila cheia e livros na mão
Óculos fundo-de-garrafa
Coque lá em cima, perfeito
Roupas limpas, vestidinho formal
Sorri, se senta do meu lado
Traz consigo esganador cheiro
de maconha e merda 

***

para o ônibus no ponto
aceno para o velhinho fumando na calçada
ao invés de mão, um gancho
solta um “ahoy” de volta 

***

   Cobradora nova olha pra mim com um sorrisinho sacana.
   “E essas moedas aqui? Contadinho desse jeito eu ainda não vi.”
   “Assaltei o cofrinho, se não percebeu”
   “Ah, percebi sim, pode crer. Passa aí, menine.”
   E é minha vez de sorrir, agora com escárnio,
   “Estão ensinando pronome neutro em escola de cobrador agora?”
   “Conheço tua laia, quero ouvir denúncia não.”

Comments

Popular posts from this blog

THE LOST TAPES Vol.49: ruination in foreign terror

Just another special day

THE LOST TAPES Vol.50: nothing special